Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this pageShare on Facebook12Share on Google+0

Czy wiesz co o Twojej marce myślą klienci, dziennikarze, branża czy lokalna społeczność? Wiedza o tym, jak postrzegają Cię inni jest istotnym elementem prowadzenia biznesu, niezbędnym w tworzeniu przewagi konkurencyjnej. Niezależnie od tego, czy jesteś usługodawcą, producentem materiałów budowlanych, hurtownikiem czy wykonawcą – świadome kształtowanie pożądanego wizerunku marki jest warunkiem rozwoju firmy, zdobywania nowych klientów i partnerów biznesowych.

Działania wizerunkowe, budowanie pozycji rynkowej nie dotyczą wyłączenie największych graczy. O dobry PR w branży budowlanej i docieranie z informacjami o swoich produktach i działaniach do potencjalnych odbiorców powinien dbać każdy, kto tworzy relacje biznesowe. Od czego więc zacząć, by osiągnąć sukces?

  1. Zaplanuj strategię

Skuteczna strategia PR, powstaje w oparciu o pogłębioną analizę sytuacji wyjściowej firmy, otoczenia, sytuacji rynkowej czy działań konkurencji. Jej założenia będą wiodącą wskazówką jak zdobyć przewagę, poprawić reputację i zyskać nowych klientów. Rozpoznawalna firma ma większy wpływ na kształtowanie opinii konsumentów i mediów. Jeżeli przystąpisz do budowania pozytywnego wizerunku i mocnej marki przed sytuacją kryzysową, łatwiej będzie zachować reputację i wybrnąć z kłopotów.

  1. Zadbaj o dobre relacje

Co możesz zyskać? Przede wszystkim przemyślany i spójny wizerunek w najważniejszych mediach – branżowych, a także tych, wybieranych przez potencjalnych odbiorców  ich produktów. Dzięki odpowiednio prowadzonym media relations będziesz w stanie zbudować pozytywne relacje z otoczeniem, pozyskać zaufanie, wzmacniać świadomość marki. Bez odpowiedniego wsparcia w postaci PR nawet doskonałej jakości produkty czy usługi nie odniosą sukcesu. Najlepiej, gdy za sprawną komunikację firmy odpowiada dedykowana osoba lub zespół. Znajomość potrzeb dziennikarzy, przekazywanie aktualnych i wiarygodnych informacji na temat nowych produktów, inwestycji, zakończonych projektów oraz gotowość do rozmowy i spotkań zapewnią właściwy przepływ informacji, budując wizerunek godnej zaufania marki.

  1. Sięgaj po nowoczesne narzędzia

Internet i media społecznościowe, dedykowane strony czy blogi zyskują coraz większą siłę oddziaływania. Ich wykorzystanie i prowadzenie komunikacji, opartej na bezpośrednim kontakcie, dialogu i angażowaniu konsumentów pozwoli zbudować społeczność fanów i sprzymierzeńców Twojej marki. Realizacja działań wizerunkowych przedsiębiorstw oferujących rozwiązania budowlane w oparciu o social media jest obecnie najtańszym, a w wielu przypadkach najbardziej efektywnym narzędziem marketingowym.

  1. Korzystaj z pomocy specjalistów

Za dbanie o wizerunek przedsiębiorstwa odpowiedzialne są działy komunikacji i PR. Działania z tego obszaru można również powierzyć zewnętrznym firmom, najlepiej specjalizującym się w naszej branży lub pokrewnych, np. łączącej budownictwo i wnętrza, architekturę i nieruchomości. Wyspecjalizowane agencje, opracują strategię budowania wizerunku w mediach tradycyjnych i internetowych, zaproponują kluczowe komunikaty, opracują informacje o nowych produktach i eksperckie artykuły branżowe. W razie potrzeby przeszkolą z wystąpień przed kamerą i publicznych autoprezentacji. Śledzący bieżące trendy social mediowe szybko opracują założenia  budowania i angażowania społeczności w sieci, zapewnią angażujący przekaz, a także odpowiednio zaplanują działania reklamowe. Gotowi by rozpocząć działania? O tym jak wybrać najlepszą dla siebie agencję przeczytacie w kolejnych wpisach na naszym blogu prdlabudownictwa.pl

Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this pageShare on Facebook12Share on Google+0