Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this pageShare on Facebook4Share on Google+0

Pojęcie designu kojarzone jest dziś z oryginalnymi meblami lub efektownymi przedmiotami do upiększania wnętrz. W Polsce mamy coraz większą grupę projektantów artykułów wnętrzarskich  ̶  młodych, niezależnych, z pasją, doskonale czujących rynkowe trendy. Wprost proporcjonalnie rośnie liczba konkursów promujących rodzime wzornictwo. Czy warto brać w nich udział i co można zyskać?

dzien1_112

Wydaje się, że odpowiedź na to pytanie może być jedynie twierdząca. Szczególnie gdy celem konkursu jest wzmacnianie roli dizajnu w sukcesie sprzedażowym, a wydarzenie adresowane jest do szerokiej grupy projektantów czy absolwentów szkół wyższych, szukających pomysłów dalszego rozwoju. Konkursy dla młodych designerów to dobra okazja na zweryfikowanie swoich umiejętności. Udział w nich daje możliwość skonfrontowania pomysłów z dziełami twórców z całej Polski i zaprezentowania swoich projektów autorytetom branży.

Dla młodych projektantów udział w konkursie jest często pierwszym kontaktem ze środowiskiem rynkowym i przedstawicielami biznesu. Warto wykorzystać szansę do nawiązania kontaktów, zdobycia konkretnej wiedzy z zakresu ekonomii produkcji: od strony materiałów, technologii czy wprowadzania produktu na rynek. Już samo zaprezentowanie pomysłów pozwala zbudować markę projektantom aspirującym do współpracy z przemysłem. Wyróżnienia i ewentualne nagrody otwierają drogę do udziału w kolejnych wydarzeniach także na skalę międzynarodową. Przykładem jest ubiegłoroczny laureat konkursu „Diament Designu”, zainicjowany i realizowany przez Effective PR na potrzeby Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build¹.  Nagrodzony projekt – Krzesło el Animalito, autorstwa Dagmary Oliwy-Pyzik z Forma Caprichosa – święci kolejne międzynarodowe triumfy, m.in. na targach Design Week 2016 w Mediolanie, a sama autorka planuje rozwój działalności m.in. na rynek włoski.

O motywach udziału w konkursie opowiada Patrycja Kryszczuk, tegoroczna absolwentka ASP we Wrocławiu. Projekt siedliska JAMNIK jej autorstwa został wyróżniony przez JURY, ostatniej edycji konkursu “Diament Designu 2016” i zaprezentowany podczas Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build 2016 w EXPO XXI Warszawa.

I na koniec jeszcze jedna refleksja. Decydując się na udział w konkursie warto zwracać uwagę15933831_10206489171062930_875742796_o czy organizatorzy imprez dbają o aktywność medialną. Jej przejawem są zapowiedzi wydarzenia, artykuły poświęcone tematyce, wywiady i aktywna promocja w mediach społecznościowych. Nieocenioną rolę odgrywają patroni medialni przedsięwzięcia, których zaangażowanie buduje pozytywny wizerunek wydarzenia i jest istotnym elementem strategii PR.

 

¹  Effective Public Relations wspierała komunikację marketingową Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build w latach 2015 i 2016. Agencja jest pomysłodawcą i współrealizatorem konkursu Diamanty Designu, którego I i II edycja towarzyszyły wydarzeniu.

² Zdjęcie główne: Meble inspirowane kulturą polską Wełnice  projekt Szymona Kejborowskiego – II miejsce w konkursie Diamenty Designu 2016, materiały prasowe Warsaw Build.

 

Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this pageShare on Facebook4Share on Google+0